zaterdag 1 juni 2013

Dag 12: frietjes voor Gargamel

Gisterenavond passeerde Cathy bij ons thuis. Het vooraf afgesproken doel was om samen wat te naaien en haken, maar het werd ons al snel duidelijk dat we beiden behoefte hadden aan wildere avonturen voor de avonduren. Nog voor Cas thuis was van zijn werk hadden we al een uitgekiend plan: ik zou voor Cathy wat naaiwerk doen (onder andere een rokje voor haar dochter) en zij zou me deels vergoeden in vlasbloemen en als extraatje een drankje trakteren op café. Man kwam thuis en was niet akkoord. Hij vond het niet eerlijk dat ik op de lappen zou gaan en dat hij al 2 weken op zijn tanden beet. Mijn moppersmurf deed zijn naam dus weer eer aan, het olijke duo zag hun uitstapje al in het water vallen. Tot onze Cathy met het schitterende idee kwam om mijn echtgenoot om te kopen met een portie frietjes van de frituur. Ze sloeg daarmee de nagel op zijn kop want laat dat nu net één van Gargamel zijn achillespezen zijn. Een kwartier later konden we dus man en kinderen thuis achter laten met een dampende portie aardappelstokjes en zelf hadden we heel wat bij te praten in een café dat, in tegenstelling tot het onze, wel afgewerkt is. Het naai- en haakwerk deden we gewoon gezellig mee en zo raakte de tas voor mijn moeder haar verjaardag toch nog op tijd af.
Ik moet toegeven dat ik echt genoten heb van die kleine uitspatting. Vlasbloemen zijn altijd welkom, maar zo'n drankdeal sla ik zeker niet af. Ik krijg dan wel veel virtuele steun van uit verschillende richtingen, maar eens onder de mensen komen doet toch ook geweldig deugd.
Misschien moet ik voor de verongelijkte man des huizes ook een oproep plaatsen en op zoek gaan naar een gulle drankgezel. Want anders mag ik nog 28 dagen aanhoren hoe 'oneerlijk' het wel is dat ik de cel mocht verlaten en hij niet.
Hopelijk maakt het etentje bij mijn ouders vanavond iets goed. Ik zal maar al tupperwarepotjes meenemen voor de restjes. Want morgen wacht wellicht een nieuwe zware uitdaging: een rommelmarkt doen zonder iets te kopen. Of zou dit een te grote kwelling zijn ?
Ik zorg in elk geval dat ik geen cent op zak heb, dan zou het moet lukken. Ja toch ?

Geen opmerkingen: