zondag 2 juni 2013

Dag 13: Scharrelkinderen

Eindelijk nog eens goed weer dit weekend, daar moesten we van profiteren want voorlopig is zonneschijn nog helemaal gratis. Ik ben toch maar wijselijk uit de buurt van die ene rommelmarkt gebleven, niet omdat ik mezelf zwak inschat maar vooral om scènes van de kinderen te vermijden. Bente schreeuwde gisteren namelijk op brandalarmvolume toen we voorbij de draaimolen op de grote markt kwamen en Ferre vraagt regelmatig: "mama, als we weer genoeg geld hebben mag ik dan ..." (vul zelf maar aan, dit kan vanalles zijn).
Helaas is 75% van onze binnentuin momenteel verboden terrein voor ons gebroed. We zaaiden pas enkele weken geleden gras en dus moeten de tere groene sprietjes nog wat aan krachten winnen voor ze vertrappeld zullen worden door kindergeweld. Gelukkig is er wel een stuk verhard terras waar er op geravot kan worden. En ook ons huis annex bouwterrein biedt tal van mogelijkheden voor deugnieterij en avontuurlijk spel. Ik kon mij ondertussen uitleven in de keuken en de diepvries terug wat vullen met soep en ander spul. Op een bepaald moment was ik blijkbaar gehypnotiseerd door mijn potten en viel het mij niet onmiddellijk op dat het verdacht stil was buiten. Ik nam het risico van nog even door te werken want een huis is nu ook niet afgebroken op 5 minuten. Wist ik veel dat er zich ondertussen een verfoorlog afspeelde tussen mijn 2 jongste nakomelingen. Bente had de schminkemmer te pakken gekregen en besloot van zichzelf een leuk kleurtje te geven. Folke (15 maanden) was gefascineerd door al dat moois en had zijn zus vrolijk geïmiteerd. Toen ik op het slagveld aankwam was het al te laat. Ik griste 2 penselen uit Folke zijn hand en een besabbelde spons uit zijn mond. Bente zat met haar knieën in een grijs sopje en de vloer was ook mee 'geschminkt'. Hilariteit alom maar de mama lachte toch maar groen. Gelukkig was het net badtijd en kon ik ze dus extra lang laten weken in hun eigen sop. Plezier maken hoeft dus geen geld te kosten. Een dagje huis-en tuinland is soms even plezant als Bellewaerde of Walibi. Maar je betaalt wel geen 25 € ingang of ijsjes die duurder zijn dan kaviaar. En tweedehands kleren zijn helemaal scharrelproof, daar laat je geen traan om als die zwart/gescheurd of beschminkt zijn. Geef toe, dit snoetje is goud waard:

1 opmerking:

Merel (MA) zei

Heerlijk voor kinderen toch, mama's die druk bezig zijn :)