donderdag 13 juni 2013

Dag 24: Gestraft!

Vorige week maakte ik voor collega Emanuel zijn dochtertje volgend schortje (draagbaar aan beide kanten):



De stof had ik nog liggen van een kringloopstrooptocht en deze had vroeger gediend als bedlaken. Het oranje lint (biais voor de kenners) heb ik zelf moeten maken want daar had ik niet voldoende meer van liggen. Ik probeer ook voor mijn hobby's te werken met tweedehands of recuperatiemateriaal maar daar schrijf ik later wel nog wat uitgebreider over.
In ruil voor mijn naaiwerk besloot de collega mij te trakteren op een maaltijd waar ik al enkele weken naar hunkerde: een hamburger met frietjes. Het werd natuurlijk niet zomaar een burger van een fastfoodketen, dat zou geen eerlijke ruil geweest zijn want mijn schortje was toch wel van hoger niveau. Dus trok Emanuel naar de lokale afdeling van Paul's Boutique (beroemd in Kortrijk en omstreken) voor het betere burgerwerk. Ondertussen zat ik te smachten op mijn bureaustoel want zo'n lekkernij is een ongekende luxe als je al 3 weken overleeft op goedkopere schotels. Het moet geen mooi zicht geweest zijn toen ik aanviel op mijn maaltijd maar smaken deed het des te meer. Ik at tot ik geen pap meer kon zeggen want ik wist dat ik hierna weer enkele weken burgerloos zou blijven.
Maar helaas werd ik gestraft voor deze pekelzonde. In de namiddag begon ik plots hoofdpijn te krijgen die aanzwol van vervelend gegons tot randje migraine 's avonds. Was het door mijn snelle geschrans of omdat ik niet meer gewend ben om vettig te eten? Of was het de suiker in de frietjes waar mijn lichaam aan ontwend is? Het kan natuurlijk ook gewoon Cas geweest zijn die telepathisch aanvoelde dat hem onrecht werd aangedaan. Het kan toch niet zijn dat ik een fantastische maaltijd kreeg voorgeschoteld terwijl hij thuis salade zat te herkauwen? Misschien heeft hij via voodoo een vetvloek over mij uitgesproken zodat ik nimmer nog hamburgers durf te eten zonder hem.
Na een nachtje slaap bleek de pijn gelukkig weggeëbd en kon ik opnieuw met een fris hoofd starten. Jammer genoeg zat Murphy mij nog steeds achterna. Wat resulteerde in zowat de meest stressvolle ochtend sinds maanden. Met 2 kapotte printers en een drukdeadline die ik moest halen, een onbereikbare helpdesk, een probleem met de kassa, een hangklant in de winkel en als hoogtepunt een doos papier die op mijn hoofd viel. (waarom mik je toch steeds naar mijn hoofd Murphy?). Een beetje veel straf voor één burger vind ik, ik heb hem toch eerlijk verdiend?
In elk geval heb ik mijn lesje geleerd. Vanavond staat er een gezonde maaltijd op het menu:




http://www.evavzw.be/index.php?option=com_content&view=article&id=91%3Arecept&catid=57%3Aculinair&Itemid=396&ID=624

Al had deze toch ook wat voeten in de aarde. Ik had gisteren alles in huis gehaald om deze te kunnen bereiden (op de tofu na had ik het meeste toch al liggen) maar had in een wilde kookbui alle wortels in de reuzenkom spaghettisaus gedraaid. Gelukkig kon ik via LETS nog wat wortels letsen dankzij Kaat en Gwende, anders had Murphy mij ook op dit vlak liggen gehad. Ik zal alvast maar de dafalgan klaarleggen voor het geval er nog een strafronde volgt ...

Geen opmerkingen: