woensdag 14 augustus 2013

Dag 69: Een zwak moederhart

Oké, ik moet het toegeven: op dag 3 daagde het mij al dat een volledig geldloze vakantie gewoon niet kon lukken. Ondanks de goede voorbereidingen zijn er te weinig alternatieven ter plekke om alle eurogebruik te kunnen omzeilen. We zitten in een prachtige streek, in 'the middle of nowhere', omringd door natuur en beesterij. De dichtste bakker is op 20 minuten rijden (met de auto) en voor een winkel moet je in Die zijn, wat ongeveer gelijk staat aan van Kortrijk naar Waregem tuffen om je boodschappen te kunnen doen.Tijdens het koken snel een vergeten ingrediënt halen zit er dus niet in. Het lijkt hiermee een ideale omgeving als je geldloos wil leven maar de keerzijde van de medaille is dat er hier dan ook niet zoveel te beleven valt voor veeleisende stadskinderen. De aanhoudende hitte maakt hen kregelig, vermoeid en zeurderig. Ze vinden spelen in de nabije rivier dan wel heel fijn, maar als je dag al om 7u begint en pas tegen 21u weer eindigt, dan moet je rekenen dat er naast eten en zwemmen nog meer dan 6u te vullen zijn. En bijna nergens een spoor van schaduw te bekennen.
Wandelen is te inspannend met deze temperaturen en dan kan een autorit met airco al snel een aantrekkelijke optie lijken: verstrooiing, verkoeling en de mogelijkheid tot een middagdutje in 1!
Dus ga ik op dag 3 overstag en rijdt met de wagen vol halfgesmolten telgen naar het zwembad van Châttilon en Diois. Waar ik vanzelfsprekend inkomgeld moet betalen. Ik lieg schaamteloos dat Bente nog geen 4 jaar is en kom er dus toch goedkoop van af. Ik voel mij wel schuldig over de neergetelde centen maar dit gevoel verdwijnt al snel als ik merk hoeveel plezier de broedsels hebben in het buitenbassin. Ik troost mij met de gedachte dat ik de weken voor vertrek nog spaarzamer dan anders heb geleefd en dat ik best wel enkele euro's kan missen. Er zullen dus nog wel een paar uitstapjes volgen in de komende 3 weken maar daarna is het weer de knip op de portemonnee. Maar nu eerst een duik in het verfrissende water van het grote bad.
Plons!

Geen opmerkingen: