zondag 26 mei 2013

Dag 6: Back to school

Vandaag geen luie zondag maar we gingen voor even terug naar de 'schoolbanken'. Ik ben al enkele jaren vrijwilliger bij vzw MamAditi, een vereniging die natuurlijk opvoeden hoog in het vaandel draagt. Ik heb al ontelbare uren gesleten op hun forum: om te klagen, te ventileren, vreugde te delen of te showen met foto's van mijn goddelijk knappe kinderen. Daarnaast ontvang ik met 2 collega's 1x per maand de mama's (in spe) in het Kortrijkse voor een gezellige ontmoeting onder gelijkgestemden.
Vandaag werden de vrijwilligers van over het hele land in Haaltert verwacht om wat bij te leren over  sociale media en communiceren.
Een blik op de benzinetank van onze auto deed me toch even twijfelen, maar aangezien er voor komende weken geen andere verre verplaatsingen op het programma staan waagde ik toch de sprong.
Ik was bovendien genoodzaakt om ook mijn kroost mee te nemen, aangezien de papa de hele dag met gasleidingen en slijpschijfmachines wou spelen en dat nu niet de meest kindvriendelijke omgeving is.
Het werd een ontspannen dag met boeiende lezingen en leuke ontmoetingen met mensen die ik normaal enkel online spreek. Lien had speciaal voor mij een brood meegebracht, iets wat de man des huizes ten zeerste zal appreciëren. Hij zweert toch nog steeds bij lekkers 'van den bakker', hoe zeer ik ook mijn best doe met de nieuwe broodmachine. Karen merkte op dat mijn boterhammen keurige dunne sneetjes waren en ik moest eerlijk bekennen dat ik ondertussen een broodsnijmachine heb geletst. Niet helemaal in de geest van het consuminderen maar wel 'betaald' met vlasbloemen dus nog steeds volgens mijn opgestelde regels.
In het terugkeren naar huis zijn de kinderen moe en hongerig maar de picknickmand is helemaal leeg. Even kom ik in de verleiding om te stoppen bij een baanwinkel of een frituur, om van het geweeklaag verlost te zijn, maar ik bijt op de tanden en rij netjes huiswaarts. Daar kan mijn uitgehongerde bende zich tegoed doen aan het eten dat Ruth, Michèle en Manuela de voorbije dagen mee brachten. De man moppert dat hij toch wel iets 'deftig' wil eten want hij heeft vandaag hard gewerkt dus offer ik een portie spitskoolpuree en een worst uit de diepvries op.
Het weekend is vlekkeloos verlopen en we gaan opnieuw een werkweek in zonder geld.

Geen opmerkingen: