donderdag 23 mei 2013

Dag 3: halve vuilniszakken en halve vaatwastabletten


Op dag 3 sta ik een kwartier vroeger op om het ontbijt en de boterhammen klaar te maken. Want een zelfgebakken brood moet natuurlijk ook nog zelf gesneden worden.
Niet evident als je man het broodmes gebruikt heeft om glaswol mee te snijden en je het dus met een fileermes moet zien te rooien. Na wat gesukkel krijg ik toch redelijke boterham-achtigen op de plank. Het ziet er oké uit maar de echte test is om ze voor de kinderen hun neus te zetten. Wordt deze opgetrokken dan weet ik hoe laat het is. Ferre eet echter zonder morren zijn bordje leeg en Bente die wou wel proeven maar Folke was haar te snel af. Missie broodbakken is dus geslaagd.

Op het werk is het een kalme dag. Ik eet de rest van het brood als lunch dus deze avond zal er opnieuw gebakken moeten worden. Tot mijn blijdschap ontvang ik nog enkele berichten met aanbiedingen voor eten, spannend omdat ik niet precies weet wat de mensen zullen binnen brengen. Misschien leer ik nog iets nieuws kennen?

Ik merk ook dat mijn blog al op heel wat lezers kan rekenen. Nu wordt de druk om het vol te houden toch wat groter. Aan de andere kant bedenk ik mij dat ik deze mensen goed ga kunnen gebruiken als er weer hindernissen op ons pad komen.

Normaal had onze vuilniszak deze ochtend moeten buiten staan maar ik heb hem op het laatste moment terug binnen gehaald. Hij was slechts voor 3/4de gevuld dus hij kan wel nog enkele dagen mee. In normale omstandigheden zou zo'n volle zak in de gang mij storen maar nu kan ik enkel denken aan het feit dat ik maar 3 zakken meer heb voor 5 weken. Nog beter recycleren dus.

Ook de vaatwastabletten worden gerantsoeneerd. Enkele maanden geleden vond ik een afwasmachine nog een overbodige luxe maar nadat we een oud beestje cadeau kregen van Karen ben ik op slag verliefd geworden. Met een gezin van 3 kinderen, een huis dat in feite een bouwwerf is en een job waar ik mijn afwas niet mee naartoe kan nemen doet onze Conchita ongelooflijk goed dienst. Ik probeer of deze robuuste dame ook haar kunstjes kan met een halve ecover-tablet en mijn afwas is zowaar proper. Vreugdesprongetje!

Morgen dag 4 en dus al één tiende achter de rug. Ik zei toch dat het simpel zou zijn. (klopt toch voor de zekerheid even af op een geletst wijnkistje).

2 opmerkingen:

Daphne zei

Goe begonnen is half gewonnen :)
Voordeel is ook dat je heel bewust nadenkt over wat je doet. Wij leven ook wel vrij econ(l)ogisch, maar het kan hier nog beter.. Ik neem een voorbeeld aan jou!

Lily-Rose zei

je kan ook poeder gebruiken voor de vaatwas, veel goedkoper ;) allé, vanaf dat je terug màg kopen natuurlijk :p